Ons plan
Om een kwaliteitsvolle hulp- en dienstverlening te realiseren, zijn er voldoende en gekwalificeerde medewerkers nodig. Dit realiseren we door ons te profileren als een aantrekkelijk werkgever, zowel bij werving als selectie als in het retentiebeleid. Door een strategisch VTO-beleid investeren we in permanente kennisontwikkeling.
Stand van zaken
Het lokaal bestuur als aantrekkelijke werkgever
- We werken aan een gestroomlijnd onthaalbeleid en een uitgebreid 'on boarding traject'. De coronapandemie stelde extra uitdagingen aan het onthaal en inwerken van nieuwe collega's. Vanaf september maken we een inhaalbeweging, onder meer met een uitgebreide onthaaldag.
- Ter ondersteuning van de volledige HRM-werking, wordt een geïntegreerd softwarepakket geïmplementeerd. Verschillende toepassingen zoals het loonpakket, evaluatiesysteem, vormingsregistratie, ... worden naar één pakket geconverteerd. Door technische problemen bij de softwareleverancier is dit nog niet gerealiseerd.
Werk maken van leren
- We testten een platform voor e-learning (GoodHabitz) uit. Op basis van feedback van de diensthoofden stapten we hier niet op in: de kostprijs was te hoog in vergelijking met het gebruik dat er wellicht zou van gemaakt worden.
Tijdspad en mijlpalen
- Kader telewerk - gerealiseerd 2020
- Kaderuitzendarbeid - gerealiseerd 2020
- Aanwervingskanalen optimaliseren (2021)
- Onthaalbeleid stroomlijnen en het uitwerken van een 'on boarding - trajct' (2020-2021)
- Geïntegreerd HRM-softwarepakket (2020-2021)
- Het ontwikkelen van eigen e-vorming (vanaf 2021)
- Evaluatie en herziening organogram (2021)
Wat kost het
Op dit actieplan worden de kosten geboekt m.b.t.
- werving en selectie (PE1-01-01)
- vorming (PE1-01-02)