Het lokaal bestuur wil zich blijven ontwikkelen tot een uitmuntende organisatie.
We werkten verder aan het nieuwe dienstverleningsmodel en een klantgerichte cultuur, onder meer door een uitbreiding van het onthaal team, het gebruik van ‘Mijn Burgerprofiel’ in te bedden in de dienstverlening van het lokaal bestuur, een veralgemeend gebruik van afspraken, … .
In een wereld die steeds meer digitaal wordt, nemen we initiatieven om de digitale inclusie te verhogen, onder meer door een samenwerking met BEEGO. Naast individuele dienstverlening, organiseren we ook gezamenlijke informatiemomenten en vormingsmomenten.
Dit dienstverleningsconcept krijgt vorm in een vernieuwd gemeentehuis. We stelden een ontwerper aan voor de opmaak van een plan voor de volledige gemeentehuissite.
Wat realiseerden we nog in 2021?
- Op het gebied van HRM stroomlijnen we het onthaalbeleid voor nieuwe medewerkers.
- In onze communicatie legden we in coronatijden extra nadruk op positieve en inspirerende voorbeelden
- We maakten onze organisatie efficiënter door de facturenflow volledig te digitaliseren, inclusief het gebruik van QR-codes
- We bepaalden onze visie op ICT en maakten op basis hiervan een actieplan op.
- We sensibiliseren rond de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen en werken aan een duurzaam aankoopbeleid.