Het lokaal bestuur wil zich blijven ontwikkelen tot een uitmuntende organisatie.
We bouwen het nieuwe dienstverleningsmodel uit en werken aan een klantgerichte cultuur.
We integreren ‘Mijn Burgerprofiel’ verder in de dienstverlening van het lokaal bestuur en communiceren dit breed naar de inwoners.
In een wereld die steeds meer digitaal wordt, zetten we verder in op initiatieven om de digitale inclusie te verhogen, onder meer door een samenwerking met BEEGO. Naast individuele dienstverlening, organiseren we ook gezamenlijke informatiemomenten en vormingsmomenten.
In 2022 maakten we een masterplan op voor de volledige site van het gemeentehuis. Als eerste uitvoeringsdossier kiezen we voor de renovatie en de uitbreiding van het Sociaal Huis.
Wat realiseren we nog in 2023?
- Op het gebied van HRM finaliseren we de implementatie van het nieuwe onthaalbeleid.
- Op het gebied van communicatie voeren we onze vernieuwde communicatiestrategie uit.
- We vernieuwen diverse softwarepakketten, onder meer voor een nieuw intranet, documentbeheer, patrimoniumbeheer, belastingen, ... . Tevens vervangen we onze serverinfrastructuur.
- We sensibiliseren rond de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen en werken aan duurzaam gebouwenbeheer.